Uroda korzysta ze snu

0
55

Sen to ogromna korzyść dla naszej urody. Gdy wstajemy wyspane, obok nowej energii na cały dzień, nasza cera jest zrelaksowana, worki pod oczami mniejsze, a skóra odżywiona. To zasługa regeneracyjnej pracy przez całą noc, jaką nasz organizm wykonał.

Ale żeby osiągnąć codziennie taki efekt musimy zadbać o właściwe podłoże do spania oraz o komfortowe warunki w sypialni.

Zacznijmy od pomieszczenia w którym spędzamy całą noc. Jest kilka wskazówek, które pomogą przygotować naszą sypialnię i stworzyć idealne warunki do spokojnego i zdrowego snu. Po pierwsze: wietrzymy pokój. To bardzo ważne, gdyż w dusznym, zbyt ciepłym pomieszczeniu będziemy mieć problem z zaśnięciem i utrzymaniem ciągłego snu. Najlepsza temperatura do spania to 18-19 stopni. Latem zaopatrzymy się w klimatyzator lub chociaż wentylator.

Po drugie: zasypiajmy i śpijmy w ciemnym pokoju. Brak światła wpływa na szybszą produkcję melaniny w organizmie. Im jej więcej tym szybciej zasypiamy i mocniej śpimy. Kładzenie się spać przy zapalonym świetle lub telewizorze wydłuży proces zasypiania i może wpłynąć na jakość całego snu. Jeśli mamy z tym problem i nie potrafimy zasnąć w zupełnej ciemności to zaświećmy małą lampkę na korytarzu, która nie będzie bezpośrednio rzucać światła na nas.

Teraz sprawa najważniejsza: łóżko i materac. Co do łóżka, to jedyne o czym powinnyśmy pamiętać to jego rozmiar. Nie powinnyśmy mieć problemów ze zmianą pozycji leżącej, istotne by swobodnie na nim leżeć z rękoma ułożonymi po bokach (nie powinny zsuwać się poza materac) i takie warunki musi mieć każda osoba leżąca.

Materac do spania to rzecz priorytetowa. To od niego zależy nasz komfort leżenia, zdrowy sen i przyjemna pobudka rano. Źle dobrany spowoduje, że poranek będzie ciężki: mogą boleć nas plecy, mięśnie, a niewygodne podłoże wpłynie na przerywany sen. Rano będziemy mieć gwarantowane wory pod oczami, ziemistą cerę i zły humor.  Bo trzeba pamiętać o jednym: każda kobieta przed snem aplikuje na twarz i ciało specjalne kremy, które podczas nocy mają poprawiać naszą urodę. Gdy ciało regeneruje się w trakcie snu, te kosmetyczne specyfiki wzmacniają ten proces. Zachwianie go zmniejsza poranny efekt regeneracji. Dlatego tak ważne jest spełnienie wszystkich warunków dobrego snu.

Dobierzcie materac pod swój ciężar, ewentualne mankamenty zdrowotne i styl w jakim śpicie. Dla mocno kręcących i ciągle zmieniających pozycje polecane są materace o jednej strefie twardości. Bez względu w jakiej pozycji będziecie leżeć, wasz kręgosłup i mięśnie będą podparte w ten sam właściwy sposób. Godne polecania są materace piankowe, szczególnie z pianki termoelastycznej, która współgra z ciepłotą naszego ciała. Idealnie dopasowują się pod nasz ciężar sprawiając, że mięśnie i szkielet odpoczywa po całym dniu, a my możemy spokojnie spać.

I jeszcze jeden ważny warunek do spełnienia, by zapewnić sobie dobry sen: wyciszenie. Na pół godziny – godzinę przed położeniem się do łóżka zrezygnujmy z telewizora i analizowania problemów. Zażyjmy ciepłą kąpiel, poczytajmy książkę, zróbmy sobie maseczkę na twarz. Te zabiegi zrelaksują i wyciszą umysł przygotowując  go do snu i regeneracji nocnej. A rano wstaniemy świeże, wyspane, z dużą dawką energii oraz nawilżoną i wypoczętą skórą.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ