Jaki (zdaniem klientów) powinien być dobry fryzjer?

0
Jaki (zdaniem klientów) powinien być dobry fryzjer?

Fryzura ma niebagatelny wpływ na nasz wizerunek, dlatego mało kto oddaję swoją głowę pod niesprawdzone nożyczki. Istnieje jednak zestaw cech, na postawie których można odróżnić dobrego specjalistę od amatora – jeśli fryzjer się nimi odznacza, nie masz się raczej czego obawiać.

Potrafi doradzić
Choć to mocne uogólnienie możemy wyróżnić dwa typu klientów salonu fryzjerskiego. Pierwsza grupa to klienci, którzy przychodzą do salonu ze zdjęciem swojej idealnej fryzury i oczekują, że fryzjer wyczaruje im to samo na głowie, druga to osoby, które siadają na fotelu, licząc na to, że fryzjer doradzi im najlepszą możliwą fryzurę. Dobry fryzjer nie powinien zlekceważyć takiej prośby. Efektowna metamorfoza to w końcu dla niego najlepsza reklama.

Potrafi być krytyczny
Wróćmy do przykładu klientki, która przychodzi do salonu z wizją swojej wymarzonej fryzury. Niekończenie musi być to dla niej najlepsze rozwiązanie – w takiej sytuacji obowiązkiem fryzjera jest sprowadzenie klientki na ziemię. Jeśli nowa fryzura zamiast upiększyć – oszpeci klientkę albo przyczyni się do pogorszenia kondycji włosów, fryzjer powinien otwarcie o tym powiedzieć.

Potrafi słuchać
Nic nie denerwuje klienta bardziej niż fryzura całkowicie odmienna od jego oczekiwań. Gdy klient prosi o strzyżenie włosów o 2 cm, fryzjer powinien ostrzyc je właśnie do tej długości. Podobnie jest z kolorem. Efekty farbowania czasem trudno jest przewidzieć (zwłaszcza gdy zabiegu dokonujemy na zniszczonych domową koloryzacją włosach), ale nie jest to żadne usprawiedliwieniem dla nieudanej koloryzacji.

Potrafi sam zadbać o swój wizerunek
Wygląd fryzjera jest jego najlepszą wizytówką. Jeśli sam potrafi odpowiednio ułożyć swoje włosy, najprawdopodobniej będzie w stanie odpowiednio zatroszczyć się także o włosy klienta. Widząc zadbanego, modnie uczesanego fryzjera klient czuje się spokojniejszy. Dotyczy to też estetyki salonu – wnętrza rodem z PRL odstraszają na samym wejściu.

Potrafi zadbać o odpowiednią atmosferę
Klient przychodzi do salonu nie tylko po to, by odświeżyć fryzurę, ale również, aby się zrelaksować po całym dniu pracy. To dlatego w Akademii Perfect Hair postanowiliśmy oddzielić część damską od męskiej , osobny pokój manicure i pedicure ,osobny gabinet kosmetyki, pokój trychologii i pokoik dla dzieci. Dobra kawa czy herbata nie mają wpływu na uzyskaną fryzurę, ale warto zadbać o takie detale. Salon zyskuje dzięki temu prestiż, a klient lepsze samopoczucie.

Potrafi być delikatny
Jeśli w czasie mycia fryzjer będzie szarpał za włosy klienta zabieg zamiast być przyjemnością stanie się torturą. W profesjonalnym salonie taka sytuacja nie powinna mieć miejsca – dobry fryzjer, zamiast szarpać za włosy, zrobi masaż głowy podczas mycia i będzie cały czas dopytywać, czy woda nie jest czasem zbyt ciepła.

Potrafi obchodzić się z różnego rodzaju włosami
Na niekompetentnych fryzjerów narzekają przede wszystkim posiadaczki kręconych włosów. Wiele fryzjerów zupełnie nie wie jak sobie z nimi poradzić – podcina je jak włosy proste, a następnie układa na szczotce i prostuje. Nic dziwnego, że po takim zabiegu włosy zupełnie nie chcą się układać. Prawdziwy profesjonaliści wiedzą, jak obchodzić się z każdym typem włosów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj