Jak wzmocnić włosy?

0
1115
Sezon wakacyjny w pełni. Słońce, plaża, góry a może miejski basen? Bez względu na Twoją wakacyjną destynację zadbaj o swoje włosy. W okresie letnim potrzebują wzmocnienia oraz dodatkowej ochrony. Jak wzmocnić włosy przed wakacyjnym wyjazdem?

Pielęgnacja włosów latem

Jeśli na Twojej szczotce zostaje nieco więcej włosów niż zwykle, nie ma powodu do paniki. Zwiększone wypadanie włosów latem wiąże się z naturalnym cyklem wzrostu włosa. Jest to stan przejściowy, jednak nie ukrywajmy – która z nas nie chciałaby mieć świetnej fryzury, zwłaszcza teraz, kiedy nie trzeba nosić czapek? Całe szczęście z pomocą przychodzą preparaty wzmacniające oraz sprawdzone domowe sposoby na zniszczone włosy.

4 kroki do wzmocnienia włosów

Zastanawiasz się, czym wzmocnić włosy? Od czego zacząć? Podejdź do problemu holistycznie, tj. zadbaj o swoje włosy od zewnątrz – poprzez pielęgnację i stosowanie odpowiednio dobranych preparatów na wzmocnienie włosów oraz od wewnątrz – poprzez dostarczenie organizmowi niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów, które wpłyną na gęstość, gładkość i połysk włosów.

Dieta na wzmocnienie włosów

Zdrowa i zbilansowana dieta sprawi, że Twoje włosy nabiorą objętości i blasku, stając się powodem do dumy i źródłem komplementów. Zastanawiasz się, jak wzmocnić włosy dietą? Poznaj 5 produktów, które pomogą w osiągnięciu zdumiewających efektów.

  1. Migdały – cały szereg pierwiastków mineralnych, takich jak potas, żelazo, magnez oraz cynk, zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B, witaminy A oraz niezwykle cennej przy wzmacnianiu włosów witaminy E, czyni z migdałów tzw. „super jedzenie” (ang. superfood). Dodawaj migdały do posiłków, chrup jako przekąskę lub zrób samodzielnie pyszne masło migdałowe. Twoje włosy będą Ci za to wdzięczne!
  2. Szpinak – bogaty w witaminy z grupy B, witaminę C oraz D. Zielone liście szpinaku ponadto zawierają zdrowe kwasy omega-3, magnez, potas, wapń i żelazo, czyli wszystko to, co na wzmocnienie włosów działa najlepiej. Pomaga nadać włosom blask oraz utrzymać odpowiedni poziom nawilżenia.
  3. Jogurt grecki – nie wiesz, jak wzmocnić cebulki włosów? Odpowiedź jest prosta. Częściej jedz jogurt grecki. Gęsty, pyszny i jakże odżywczy. Bogaty w wapń oraz witaminę B5, która pomaga w dopływie krwi do skóry głowy, przez co pobudza cebulki włosów. Witamina B5 także otacza włosy filtrem ochronnym, dzięki czemu włosy nawet poddane kąpieli słonecznej pozostaną silne i zdrowe.
  4. Łosoś – witamina B12 oraz minerały zawarte w łososiu pozytywnie wpływają na wzrost włosów, dzięki czemu nie będziesz musiała martwić się o wypadanie włosów w okresie letnim. Duża ilość, nieocenionych dla kondycji włosów, kwasów omega-3 sprawi, że będą nie tylko gęste, ale także dobrze nawilżone.
  5. Ostrygi – ten znany wszystkim afrodyzjak pobudza także włosy do wzrostu, pomaga wzmocnić ich strukturę oraz nadaje gładkości i blasku. Za wszystko odpowiedzialna jest zawarta w skorupiakach wysoka dawka cynku. Cynk wpływa na wytwarzanie keratyny oraz wchłanianie witaminy A, posiada właściwości antyoksydacyjne i ochronne.

Zmiana nawyków żywieniowych to proces, którego efekty będą widoczne z dłuższej perspektywy czasu, dlatego warto wprowadzić do diety suplementy na wzmocnienie włosów. W aptekach znajdziesz odpowiednie preparaty. Szukaj tych, w które zawierają przede wszystkim biotynę, witaminy z grupy B oraz pierwiastki mineralne – krzem, cynk, jod, miedź, mangan.

Znajdź sposoby na relaks

Wysoki poziom stresu negatywnie odbija się na kondycji włosów. W czasie letnich wakacji masz sporą szansę na regeneracje, wyciszenie i uspokojenie nerwów. Pomaga w tym urządzenie domowego spa we własnym zaciszu. Nie tylko ciało, ale i włosy potrzebują troski.

Użyj kosmetyków, na które w codziennym biegu nie masz czasu jak choćby maska do włosów. Jeśli na zmagasz się z przesuszeniem, matowym wyglądem fryzury, spróbuj czegoś silnie regenerującego. A może potrzebujesz stymulacji porostu włosów? Takie produkty też z łatwością znajdziesz w drogerii. Sprawdź choćby maskę Seboradin.

Jak jeszcze można się zrelaksować? Wykonuj regularnie masaż skóry głowy. Wystarczy kilka minut podczas mycia włosów szamponem lub nakładania odżywki. Do masażu najlepiej jednak sprawdzają się naturalne olejki, które pięknie się wchłaniają w skórę głowy, dostarczając wartości odżywczych. Który olejek wybrać?

  1. Olej arganowy – zwany także złotem Maroka, polecany jest przede wszystkim do włosów suchych oraz kręconych. Bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminę E pobudzi cebulki włosów do wzrostu, wpłynie kojąco na skórę głowy, a przy okazji pomoże ujarzmić niesforne włosy, które po użyciu olejku będą bardziej miękkie, gładkie i usłuchane.
  2. Olej kokosowy – idealny do każdego rodzaju włosów. Ten wielozadaniowy kosmetyk pomoże utrzymać zdrową skórę głowy, przywróci jej balans, wpływając na pracę gruczołów łojowych, a także wzmocni cebulki włosów. Wcierając olejek w skórę głowy sprawisz, że będzie ona odpowiednio nawilżona, a włosy gładkie i błyszczące.
  3. Olej lawendowy – znany z właściwości antybakteryjnych i regeneracyjnych, które pomagają między innymi w walce z suchą i podrażnioną skórą głowy. Co więcej, olejek lawendowy zmniejsza niepokój, niweluje stres oraz bezsenność, które często są przyczyną wypadania włosów. Reguluje krążenia krwi w organizmie, w tym skóry głowy, dzięki czemu wspomaga wzrost włosów.
  4. Ampułki do włosów – na rynku znajdziemy zarówno produkty nawilżające włosy, jak i wzmacniające. Mogą one stanowić część rytuału pielęgnacyjnego i relaks. Wystarczy wmasować zawartość w skórę głowy lub we włosy (w zależności od zaleceń producenta). Wypróbuj np. ampułki przeciw wypadaniu włosów Seboradin.

Naturalne wzmocnienie włosów

Jak naturalnie wzmocnić włosy? Z całą pewnością słyszałaś o domowych sposobach. Sprawdzone przez nasze mamy i babcie metody wciąż nie wychodzą z mody. Być może dlatego, że są czasem równie skuteczne jak preparaty do wzmacniania włosów dostępne w drogeriach. Naturalne maseczki do włosów pomagają przywrócić włosom gęstość, elastyczność, nawilżają i odżywiają włosy. Przekonaj się sama.

  1. Jogurt grecki, jajko i miód – maseczka na bazie tych trzech produktów doskonale wzmacnia i nawilża włosy. Jogurt posiada właściwości antybakteryjne oraz regeneracyjne, jako – dzięki zawartości dużej ilości białka – stymuluje wzrost włosów, a miód cudownie wygładza i nawilża włosy. Do jogurtu greckiego dodaj żółtko jajka oraz 2 łyżki miodu. Nałóż maskę przed umyciem włosów na zwilżone włosy. Pozostaw na 20 minut. Następnie umyj włosy np. szamponem wzmacniającym Dermedic.
  2. Awokado, mleko, oliwa z oliwek – zetrzyj awokado, dodaj ¼ szklanki mleka oraz łyżkę oliwy. Połączone składniki nałóż na wilgotne włosy. Pozostaw maseczkę na 10 minut, zabezpieczając ją ręcznikiem lub czepkiem. Przywróć do życia matowe i suche włosy. Połączenie trzech nawilżających składników będzie stanowiło doskonały opatrunek dla zmęczonych wakacyjnymi szaleństwami włosów.
  3. Truskawki, olej kokosowy, miód – zblenduj garść truskawek, z łyżką oleju kokosowego i łyżką miodu. Nałóż maskę na wilgotne włosy i trzymaj przez 20 min, po czym zmyj słodką kurację odżywczą letnią wodą i umyj włosy w ulubionym szamponie. Naładowane witaminą C truskawki wzmocnią i odbudują zniszczone włosy, a także przywrócą naturalne Ph skóry głowy. Mleko i oliwa z oliwek doskonale nawilżą Twoje włosy, pozostawiając je miękkie i gładkie.

Ochrona włosów przed temperaturą i słońcem

Twoje włosy w okresie letnim mogą ulec uszkodzeniu na wiele różnych sposobów – nadmierne narażenie na szkodliwe promienie słoneczne, sól morską czy chlorowaną wodę w basenie, dlatego oprócz wzmocnienia włosów należy skupić się na ich ochronie, szczególnie w przypadku, gdy dodatkowo stylizujesz włosy za pomocą lokówki czy prostownicy. Zapominając o ochronie, narażasz wzmocnione zabiegami włosy na ponowne osłabienie. Jak temu zapobiec? Z jakich preparatów do ochrony włosów korzystać?

  1. Postaw na kosmetyki termoochronne – nie tylko chronią włosy, ale także je regenerują i wygładzają, zamykając łuskę włosów. Chroniące przed ciepłem spraye, uratują Cię przed zniszczeniem włosów suszarką, lokówką czy prostownicą.
  2. Stosuj filtr UV – przed zakupem szamponu, maski lub odżywki, upewnij się, że produkt posiada filtr UV. Na rynku dostępna jest cała gama produktów chroniących włosy przed promieniami słonecznymi oraz regenerujących włosy po kąpielach słonecznych.
  3. Wprowadź do pielęgnacji odżywki bez spłukiwania – mgiełki, spraye, lekkie kremy odżywczo-ochronne, doskonale sprawdzają się latem, pozostawiają bowiem na włosach dodatkową, utrzymującą się przez cały dzień warstwę zabezpieczającą.
  4. Zabezpiecz włosy odżywką emolientową – preparatem o właściwościach regenerujących, wygładzających i ochronnych, który otula każdy włos izolacyjnym filmem. Unikaj odżywek na bazie silikonu. W drogeriach znajdziesz wiele produktów na bazie naturalnych składników.
  5. Noś czapkę, kapelusz lub modną w tym sezonie chustę – nakrycie głowy nie zastąpi wprawdzie odpowiednio dobranych kosmetyków, będzie jednak stanowiło dodatkową ochronę dla włosów, które w gorące lato potrzebują szczególnej troski i pielęgnacji.


Advertisement

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ