Niezadowolona z ostatniej fryzury? Myślisz, że płacisz za dużo za farbowanie włosów? Zaoszczędź pieniądze i poprawić swoje relacje z fryzjerami dzięki tym poradom specjalistów od układania fryzur. Dzięki temu wyjdziesz zawsze zadowolona z salonu.
- Wiem, co robię – Mam formalne szkolenie i wiem, co będzie działać dobrze dla tekstury włosów, kształtu twarzy i kolorytu, więc staraj się pytać więcej, a gadać mniej.
- Miej trochę szacunku. – Nie proś mnie o „wciśnięcie cię” , kiedy mam wszystko zarezerwowane. Jestem pewien, że nie chciałabyś mieć własnej wizyty przesuniętej, bym mógł obsłużyć kogoś innego. Wszyscy moi klienci są dla mnie równie ważni.
- Przestań krzyczeć. – Nie słyszę co mówisz przez hałas suszarki do włosów, więc przestań wydawać mi polecenia gdy jestem w trakcie suszenia twoich włosów.
- Mała wdzięczność wiele dla mnie znaczy. – Powiedz mi kiedy jesteś zadowolona z wyniku i podziękuj za dobrą pracę.
- Siedź prosto. – Nie krzyżuj nóg i nie przechylaj głowy gdy właśnie obcinam ci włosy. Chyba, że zależy ci na nierównej długość włosów.
- Będziesz wiedzieć kiedy fryzura skończona. – Idealna fryzura nie oznacza, że musi być robiona długo. Dobre uczesanie to możliwość szybkiego ułożenia perfekcyjnej fryzury, która robi cuda wokół twarzy.
- Przychodź do fryzjera sama. – Nie przyprowadzaj ze sobą dzieci lub pieska. Znudzone dziecko siedzące na twoich kolanach lub szarpiące cię za ramię przeszkadza mi w pracy.
- Jesteś chora? Zostań w domu. – Jeśli jesteś przeziębiona lub masz grypę, proszę przełóż wizytę. Ja, inni pracownicy oraz klienci nie chcą się zarazić.
- Nie licz na zniżkę przy pierwszej wizycie. – Dopiero za lojalność, regularne wizyty z chęcią policzę cię mniej.
- Przychodź na czas. – Bądź na czas na umówioną wizytę. Tak jak ty nie lubisz czekać, tak i ja. Czas to pieniądz i kolejka mi się opóźnia. Jeśli musisz się spóźnić, proszę zadzwoń.
- Mam dużo klientów. – Nie czuj się obrażona, jeśli nie będą pamiętać twoich opowieści z poprzedniej wizyty. I nie oczekuj, że również będę się zwierzać.
- Jasno sprecyzuj swoje oczekiwania. – Nie jestem jasnowidzem i moja wizja fryzury może nie pokrywać się z twoją.
- Nie eksperymentuj sama w domu. – Tylko profesjonalne produkty w rękach profesjonalisty dają lepsze efekty i trwalsze wyniki oraz mniej szkodzą na włosy.
- Moja pamięć ma swoje granice. – Niektórzy klienci mówią „obciąć włosy tak, jak ostatnim razem”. Mając setki klientów nie jestem w stanie pamiętać dokładnie każdego obcięcia. Jeśli chcesz tego samego, zrób zdjęcie i pokaż mi.
Tak? Szanuj klienta czas, przecież czas to pieniądz. Jeśli umawiasz się na konkretną godzinę, nie każ klientowi czekać pół godziny aż skonczysz poprzednie głowy. A jeśli jesteś profesjonalnym m fryzjerem to hasło „tak jak ostatnio” nie powinno stanowić problemu. Chyba widać obecną „odnośnietą” fryzurę, należy ja TYLKO skrócić do pożądanej przez klienta długości.