Detoksykacja sypialni to proces polegający na usuwaniu z niej rzeczy, które uniemożliwiają zdrowy sen, którego potrzebujesz. Zdrowy sen poprawi Twoją codzienną wydajność, zwiększy twoją ostrość umysłu, poprawi odporność i utrzyma twoje szczęście oraz dobre samopoczucie.
Oto pięć sposobów na detoksykację sypialni, by zoptymalizować sen dla lepszego zdrowia:

  1. Dokonaj bardziej ekologicznego wyboru pościeli

Od materaca po kołdry – istnieją bardziej ekologiczne, mniej toksyczne opcje do wprowadzenia do sypialni. Wiele opcji materacy i pościeli wprowadza toksyny do powietrza w sypialni.

Materiały ognioodporne w samych materacach zawierają polibromowane etery difenylowe (PBDE), które mogą wpływać na uszkodzenie układu rozrodczego, zmiany zachowania, zaburzenia układu odpornościowego, podrażnienia skóry, uszkodzenia tarczycy i wątroby, cukrzycę i problemy z układem nerwowym.

Nie znajdziesz PBDE ani żadnych innych toksyn w 100% naturalnych materacach lateksowych wykonanych z organicznych i naturalnych materiałów i procesów produkcyjnych. Oznacza to, że możesz spokojnie odpoczywać, wiedząc, że nie wprowadzasz nowych toksyn do powietrza, którym oddychasz podczas snu, i że wyeliminowałeś jeden ogromny czynnik przyczyniający się do złej jakości powietrza w sypialni.

Jednak wykracza to poza materace. Wiele pościeli, kołdry, prześcieradła, poduszki i inne produkty pościelowe zawierają również chemikalia, które przenikają do powietrza w sypialni. Podczas gdy możesz wąchać chemikalia tylko podczas pierwszych kilku nocy używania (z powodu silnego odgazowania), pozostają one w powietrzu długo po tym, jak ich zapachy się rozproszą.
Spanie na materacu i pościeli wykonanych z organicznych i naturalnych materiałów może znacznie przyczynić się do detoksykacji sypialni.

  1. Wprowadź rośliny do swojej sypialni

Rośliny są doskonałymi, naturalnymi narzędziami do oczyszczania powietrza w domu. Jeśli Twoim celem jest wyeliminowanie jak największej ilości toksyn z powietrza w pomieszczeniu, następujące rośliny pomogą Ci w tym:

  • Wężownica gwinejska
  • Zielistka
  • Palma Areca
  • Skrzydłokwiat
  • Drzewa kauczukowe

Jeśli chcesz odświeżyć powietrze w sypialni lub dodać trochę zapachu, najlepsze w pełni naturalne i nietoksyczne rozwiązania obejmują wprowadzenie pachnących roślin do sypialni, takich jak:

• Lawenda
• Jaśmin
• Gardenie
• Rozmaryn
• Waleriana

Trzymanie roślin w sypialni może pomóc w detoksykacji powietrza, zapewniając jednocześnie przyjemny zapach i poprawiając nastrój. Jest to doskonały wybór, pamiętaj tylko, że przy pachnących roślinach ustaw w sypialni tylko jedną. Zbyt wiele pachnących roślin może być przytłaczające w małych przestrzeniach.

  1. Usuń wizualne toksyny z sypialni

Podczas gdy większość ludzi skupia się na takich kwestiach, jak bałagan, prawda jest taka, że elektronika w sypialni jest tak samo toksyczna jak inne formy wizualnego bałaganu. Twoja sypialnia powinna być przeznaczona do dwóch dedykowanych celów: intymności i snu. Jeśli przedmioty w twoim pokoju nie promują jednego lub drugiego, musisz je usunąć.

Obejmuje to urządzenia fitness, komputery, telewizory, telefony komórkowe i niezliczone inne przedmioty, które służą do rozpraszania uwagi, a nie relaksu w nocy.
Dlaczego tak ważne jest usuwanie elektroniki? Główny powód jest prosty: elektronika może cię utrzymać obudzonego w nocy i pozbawić cennego snu. Zastanów się, ile czasu spędzasz w nocy na telefonie komórkowym przed snem? Tylko sprawdzenie wiadomości e-mail po raz ostatni może szybko stać się dwugodzinną próbą, która uniemożliwia ci spokojny sen, którego potrzebujesz i na który zasługujesz.

Badania pokazują również, że nasze małe urządzenia elektroniczne (telefony komórkowe, tablety lub laptopy) emitują wystarczającą ilość niebieskiego światła, by promować czuwanie mózgu (według National Sleep Foundation).

  1. Przestaw się na naturalne produkty czyszczące

Wyeliminuj wszystkie syntetyczne produkty czyszczące i przejdź na zielone produkty czyszczące wykonane z naturalnych składników i bez szkodliwych chemikaliów. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele wygodnych produktów, które zapewniają zdrowe sprzątanie w całym domu, a także jest wiele produktów, które można wykonać samodzielnie.

Zaletą tworzenia własnych środków czyszczących jest to, że możesz użyć kilku prostych składników i posprzątać, wiedząc dokładnie, co wprowadzasz do swojej sypialni. Możesz tworzyć różnorodne, wysoce skuteczne i naturalne produkty czyszczące z rzeczy, które już masz w domu, takich jak:
• Soda oczyszczona
• Olejki eteryczne
• Cytryny
• Sól
• Ocet winny

Możesz nawet sięgnąć się do szafki z przyprawami, aby znaleźć różne przyprawy, które mogą odświeżyć powietrze.

  1. Często pierz pościel

Oprócz naszych partnerów, niektóre rzeczy, z którymi śpimy i przytulamy się w nocy, to komórki skóry, pot, bakterie i sierść zwierząt domowych, jeśli pozwolimy zwierzakowi na leżenie łóżku. Tak, to są wszystkie rzeczy, do których przytulamy się w łóżku w nocy. Oczywiste jest więc, że nasze prześcieradła muszą być często prane. Jak często? Ogólnie zaleca się, aby prać pościel co najmniej raz w tygodniu.

Jeśli masz problemy ze snem lub masz alergię, rozważ zwiększenie częstotliwości zmiany pościeli. Dzieje się tak również wtedy, gdy ty lub twój partner zachorowaliście, nadmiernie się pocicie, a nawet jeśli wolicie wziąć prysznic rano niż przed pójściem wieczorem.

Istnieje wiele prostych rzeczy, które możesz zrobić, które pomogą odtruć sypialnię i oczyścić powietrze, którym oddychasz podczas snu. Te pięć wskazówek są doskonałe na początek, abyś mógł cieszyć się zdrowym snem, na jaki zasługuje twoje ciało.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ